vrijdag 9 maart 2012

Shabby Vintage iPad cover

Welcome, Visitors from the Graphics Fairy,

please click here for the English version with larger images



Ik kreeg pas een iPad van mijn lieve man. Daar hoorde een cover/etui bij in de stijl van 24Homes. Dus ik ging aan de slag.


Aan de voorzijde gebruikte ik een grofgeweven linnen meubelstof in een zandkleur. Deze combineerde ik met een gewoon linnen in dezelfde tint en een eenvoudig katoentje voor de voering. Deze liet ik ook terug komen in een lint aan de zijkant.


De etui moest een Shabby feel krijgen. Dus ik koos ervoor om niets netjes af te werken. Het mocht rafelen en dat doen deze stoffen van nature heel mooi.



Ik paste drie verschillende technieken toe om afbeeldingen aan te brengen. Op verschillende plekken gebruikte ik stempels van Eline's Huis die ik eenvoudig met Staz-On aanbracht.

Rechtsboven aan de voorkant bracht ik met Tshirt-transfer papier een print aan. Mooie vintage afbeeldingen vind je op de blog van Graphics Fairy.


Op de achterzijde bracht ik een print aan van een Vintage afbeelding aan van Cacao Payraud (ook te vinden op de blog van Graphics Fairy.) Dit deed ik door de stof door mijn inkjetprinter te voeren.



Ik maakte de etui af met kant, een klein lapje gebleekt jute en diverse embellishments: een camee, een bloemetjesknoop en een sleutel van de prachtige collectie van Tim Holtz (die ik per ongeluk achterstevoren geplaatst heb, hihi. De voorkant is zelfs nog mooier: er staat het woord Life op: bekijk de sleutelcollectie hier > Tim Holtz Idea-ology Word Keys)



Met fiberfill en karton achter de voering, biedt de etui ook nog eens bescherming aan mijn iPad.


--- Geen woordverificatie meer! --- 
Joepie!!
Wij hebben de woordverificatie voor de reacties uitgeschakeld. Dat betekent dat je een reactie kunt achterlaten, zonder daarna dat rare woord over te hoeven tikken. Reageren op onze blog is nu dus veeeeel makkelijker.
 Dus... laat even een reactie achter!  Wat vind jij van deze Shabby Vintage iPad cover? 
(klik hieronder op "sweet comments" 
liefs,
KJ
Pin It

25 opmerkingen:

Wonen in wit zei

Hij is prachtig geworden, wat een goed idee!! dat printen op stof is mij nou nog nooit gelukt, ben benieuwd hoe je dat hebt gedaan?
je steelt wel de show met deze mooie cover.

en fijn dat de woorddinges eraf is

lieve groetjes,
Tamar

Kom Achterom zei

Super leuk geworden zeg! Kun je hem zo op de tafel laten liggen! Wat een idee!
fijn weekend
Yolanda

hokje zei

Geweldig!

Fijn weekend. Groeten, Miranda

Het Liefste Thuis zei

Wauw, wat een prachtig etui...! Nog leuker om naar te kijken dan je Ipad ;-) Fijn weekend! Lieve groet, Hanneke

Anoniem zei

Hele mooie combi zeg! Ik zou al blij zijn met die iPad alleen al...maar met zo'n prachtige hoes is het bijna bijzaak dat die iPad erin zit...haha! Erg mooi gedaan hoor!
Groetjes
Wendy

A fresh start of me zei

In 1 woord WAUW,wat een geweldige Ipadcover...
Heel erg mooi gemaakt,mijn complimenten..

Liefs Chris

Anne-Marie zei

Leuk geworden! Ik heb net ook die stempels van Eline gekocht, erg leuk, maar ik moet nog even op pad voor de goede inkt zo te zien (mijn stempels zijn nu te licht op dat linnen, dus niet goed zichtbaar).
Fijn weekend. Groetjes, Anne-Marie

Asia zei

Beautiful:))

annika zei

wat hebben jullie een leuke blog! al die kanten dingetjes zien er erg leuk uit! xx

Unknown zei

Helemaal GEWELDIG!!! Wil ook graag iets maken met stof en stempels. Kleine hangertjes heb ik ondertussen al besteld.

groetjes,

Nadine

Marijke zei

Love love loooove it! :D
Jammer dat ik geen i-pad heb ;)

Old Red Barn zei

Fantastisch idee! Daar hoort een tutorial bij ;-)

Goedele

Anoniem zei

Ik denk dat dit een gat in de markt is!! Ziet er echt super uit enne.... stylish verantwoord!!! ;)

Fijn weekend!
Groetjes Sandra

Fenny zei

Ik vind het helemaal geweldig!!

Sjoukje zei

Love it!
Is tie te koop?

My Beautiful World zei

This is awesome love it so much you are so talented. So happy I found your blog I'm now following you so we can keep in touch so lovely to meet you. I hope you have a great week.

Always Wendy

Anoniem zei

Hij is prachtig geworden, wat een goed idee!! Heel erg mooi gemaakt,mijn complimenten..

Groetjes en een fijne Zondag,
Esther

Unknown zei

Gefeliciteerd met de iPad en de prachtige hoes. Ik heb ook een iPad met een saai (maar stevig) hoesje van de Hema!
groetjes, Marianne.

24 Homes zei

Oh, wat een lieve en geweldige reacties allemaal, ik krijg er een kleur van, hihi.

Tamar, ik laat nog wel eens zien hoe ik print op stof, help me herinneren.

Anne-Marie, je moet dus staz-on inkt hebben, dan heb je die mooie stempel-afdruk.

Nadine, leuk om je zo te inspireren. Laat t weten als je iets hebt gemaakt, ik ben zelf ook nieuwsgierig :-)

Goedele, leuk idee, een tutorial, maar hier zitten zoveel verschillende technieken in, ik kan er wel een Ebook van schrijven, hihi

Sandra, je maakt me zo blij met zo'n geweldige opmerking -happyme!-

Sjoukje, we denken erover na, hihi. Als we er meerdere gaan maken, dan bieden we ze te koop aan. Dan laten we het weten,goed?!

Wendy, thank you so much for following, welcome!

Iedereen: nogmaals bedankt, reacties zijn zo kostbaar.

liefs,
KJ

When-D zei

Hele mooi cover hoor! Ik moet nog een cover maken voor mijn samsung note (gsm) en je hebt me nu weer inspiratie geven, thanxx

lieve groet,

When-D

Mirjam zei

Ik zei toch dat wordverificatie verschrikkelijk is? ;)
Erg mooi Karin!!

24 Homes zei

Hoi When-D, ben benieuwd wat je ervan zult maken. Houd ons op de hoogte!
Hee Mirjam, je had helemaal gelijk, hihi.
liefs,
KJ

Anoniem zei

Waaaauw. Ik heb maar een eenvoudige,bloemige hoes.gekocht in amerika in een bijbelshop.
Maar ga toch maar een freubelen. Want deze is prachtig.

Gr marion

Anoniem zei

Ik had deze post al een keer eerder gelezen. Omdat ik zelf van plan ben een hoes te maken voor mijn laptop dacht ik ik kijken hier nog eens even.

Ik heb even een vraagje: Ik ben ook bezig geweest om letters/teksten op stof te krijgen maar dat ging allemaal niet zo handig... Zou jij misschien een keer een post willen plaatsen over het drukken of tekst krijgen op textiel?

Hij is wel erug inspirerend hoor !

Fijne zondag.

24 Homes zei

Een post over tekst op stof wil ik zeker graag eens doen. Het is momenteel best druk met de stichting, dus het zal niet binnenkort zijn. Maar ik zal er zeker eens over schrijven.
liefs,
KJ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...